FÖRR 75 600:- och NU 9 995:-???

Förr 75 600:- och NU 9 995:-??? Ledtråd: internet

Hur kan det plötsligt vara så mycket billigare att bli samtalsterapeut? Är det möjligen på grund det där med e-hälsa?

Absolut. Hos oss läser du samma utbildning som vid traditionella institut men anpassad till teletjänsterna Teams och Zoom, sociala medier och digitala nätverk. Det vill säga via nätet.

Du ser filmer, läser e-bok, gör övningar med vårt steg för steg-program. Du kan lyssna, pausa och repetera hur mycket du vill. Du gör det när och varifrån det passar dig bäst. Och du gör det till bråkdel av priset mot när vi arrangerande utbildningar i traditionell konferensmiljö.

Då kostade det faktiskt 75 600 kr att bli samtalsterapeut. På e-Universitetet tillägnar du dig samma kunskaper för 9 995 kr*. Detta eftersom vi slipper hyra lokaler, boka in föreläsare och ordna med övernattning  för dem som kom långväga ifrån. Allt tack vare att vi nu gör detta som en distansutbildning.

Mer om utbildningen

Certifierad samtalsterapeut med e-hälsa är en distansutbildning för dig som vill vill växa som människa och samtidigt hjälpa andra med deras problematik eller utmaning. Du får en grund för vidare förkovran men också möjlighet att inleda ett lönsamt och givande komplement till det du gör idag.

Som du kanske sett här på hemsidan arbetar du i en grupp med andra personer med samma intresse som du. Ni brukar vara tre till fem personer i gruppen och mot slutet av utbildningen hjälper ni varandra att hitta varsin provklient att arbeta med. Detta är en person som i stort sett mår bra men som kanske har ett problem eller en utmaning man vill diskutera med någon man inte känner sedan tidigare. Med en blivande samtalsterapeut.

Under arbetet med provklienten använder du etablerade verktyg från kbt och transaktionsanalys i ett eget program som vi kallar Vardagspsykologi. Detta brukar ge spännande insikter – både för provklienten och för dig som blivande samtalsterapeut.

*Fr o m hösten 2022 kostar utbildningen 12 495 kr. Detta bland annat eftersom vi lagt till ytterligare en lärarledd handledning.

Läs gärna mer om Certifierad samtalsterapeut med e-hälsa.